Monday 26 November 2012

Mood dan Variasi Pembacaan Cerpen

Assalammualaikum.. hai semua
Rasanya tidak perlu untuk saya terangkan tentang mood dan variasi pembacaan kerana dalam kotak pemikiran saya sendiri anda semua sudah sedia maklum akan istilah tersebut. Sudi untuk saya kongsikan tentang cara mengembalikan mood  membaca. Sememangnya fitrah dalam diri setiap manusia mempunyai sikap malas dalam diri dan sejak berabad lamanya menjadi teman baik dalam diri kita (ohhh malangnya). Oleh itu, pelbagai inisiatif boleh dilakukan antara contoh yang terbaik adalah seperti gambar di sebelah tu ------------------------->
Comel kan macam saya (^ ^ ,). cakap saya perasan la tuh. Selain itu juga, anda semua boleh membaca koleksi-koleksi cerpen di Mr. Google. Ramai yang sudah mengetahui tentang laman web di sini dan ramai juga yang gemar melayarinya tetapi saya tetap nak bagi link tersebut juga (^ ^ ,). Menerusi laman web tersebut anda semua boleh menikmati juadah pembacaan sambil ditemani muzik. Hah suka kan. Bukan itu sahaja, anda juga boleh menggunakan inisiatif seperti ini sebelum memulakan pembacaan. Comel kan macam saya (^ ^ ,). Banyak lagi cara yang boleh anda gunakan untuk mengembalikan mood membaca cerpen atau sebagainya. Dewan Siswa, Utusan Malaysia, Berita Harian dan majalah-majalah turut menyajikan pembacaan cerpen. Sambil membaca majalah pandang-pandanglah ke ruangan cerpen. Membaca menambah pengetahuan dan ilmu, ilmu pula mampu meningkatkan martabat diri seseorang. Renung-renungkan. Teruskan bersama saya (^ ^ ,). <Semanis Hati> 

No comments:

Post a Comment